Thursday, June 13, 2013

My Lovely Man

“Rest with me / My lovely brother / For you see

There is no other”

Afara ploua si seara asta nu este una dintre cele mai bune pentru mine, dar am sa profit de ea pentru a impartasi o parte din sentimentele mele pentru o persoana care imi lipseste foarte mult in aceste momente. O persoana care desi fizic este la doar cateva sute de kilometri de mine, spiritual este intr-un univers paralel. Am ales pentru aceasta postare una dintre melodiile cu cel mai puternic impact din punct de vedere al mesajului transmis. O melodie ale carei versuri m-au tulburat, m-au hipnotizat si al carei mesaj, cu a sa greutate, este mai viu ca oricand.

Imi aduc aminte cat de mult iti placea sa dansezi, sa razi si sa pui un zambet pe fetele celor din jur. Imi aduc aminte cum veneam la tine, cum te asteptam sa iti aranjezi parul in timp ce muzica ne soptea ca aveam sa petrecem inca un weekend grozav in club, ca totul va fi bine si cum radeam vazandu-te incercand toate hainele pe care le aveai si cum mereu lasai in urma ta un morman de blugi si tricouri. Cum strigam la tine si iti ziceam ca vreau sa imprumut un tricou de-al tau, ca vreau sa ma ajuti sa imi aranjez parul cu gel Viomit de 15 mii de lei vechi, luat de la chioscul non stop de langa alimentara. Mereu aveai galben pentru ca ala tinea cel mai bine parul si cand nu aveam ne luam rosu sau alb transparent pentru efectul de ud, in timp ce albastrul era ultima optiune. Nu am stiut niciodata de ce. “I used to shout / Across the room to you / And you'd come dancin' / Like a fool” sunt scrise exact despre acele seri. Despre entuziasmul nostru inainte de a pleca de la tine de acasa catre cele mai frumoase cluburi din oras pentru a asculta cea mai buna muzica, fara sa stim ca acele seri, acele nopti vor deveni unele dintre amintirile noastre cele mai de pret. Ca de multe ori stateam la tine doua ore sa ne pregatim, razand si glumind pe seama faptului ca aveam doar bani de intrare si de ceva consumatie, fara sa ne mai ajunga si ca sa luam un taxi la intoarcere. Si radeam pentru ca stiam ca e vara, ca suntem tineri si ca iar vom veni pe jos tocmai de pe Domneasca povestindu-ne cat de bine ne-am simtit. E ciudat cum mereu realizam a doua zi ca nu iti trebuie bani ca sa te simti bine. Ca e nevoie doar de un prieten adevarat, de o atmosfera buna si de o muzica frumoasa. Ca viata de noapte cu ale ei culori vii, bauturi colorate si amestecate, muzica data tare, fete zambitoare si lumini ametitoare este inzecit mai intensa decat sora ei de zi. Si tu ai stiut asta inca de pe atunci, inca dinainte ca eu sa inteleg ca noaptea de weekend este cea in jurul careia se cladesc amintiri superbe, relatii speciale si in care ne lasam purtati de muzica mereu mai departe intr-un univers paralel. Si nu am simtit cand acele nopti s-au imputinat, cand aceleasi locuri au devenit reci, lipsite de suflet si de sens. Pentru ca daca as fi realizat la timp ca se intampla as fi vrut sa iti spun inainte sa pleci, ca FRATELUI care mi-ai fost, “Just in case / You never knew / I miss you Slim / I love you too”. Si cand Anthony a scris asta cred ca spiritul lui Slim era acolo, langa el, pentru ca altfel cum ar reusi un prieten sa scrie despre un prieten ca despre un frate? Cum as putea sa mai simt eu pentru un alt prieten ce am simtit doar pentru un frate?

Poate ca acea zi nu este chiar atat de departe. Poate ca vei reusi sa iti aduci aminte ca esti o persoana speciala care a insemnat si inseamna inca foarte mult pentru noi toti. Pana atunci o sa ascult “I'll see you later / My lovely man / We have some good time / My lovely man” si o sa ma gandesc cat de norocosi am fost ca am trait acele amintiri. R.I.P. Hillel Slovak!

No comments:

Post a Comment